Deelnamevoorwaarden Lidl Plus

Status: Oktober 2024

Versie: 2.0

Deze deelnamevoorwaarden voor Lidl Plus (“deelnamevoorwaarden”) regelen de deelname aan het loyaliteitsprogramma Lidl Plus (hierna “dienst”). De dienst wordt geëxploiteerd door Lidl Stiftung & Co. KG (hierna ‘Lidl Stiftung’ of ‘wij’). Lidl Stiftung is echter gemachtigd om onderaannemers en/of andere bedrijven van de Lidl bedrijvengroep (hierna samen met Lidl Stiftung aangeduid als “Lidl-bedrijven” of “Lidl”) in te schakelen om de diensten te leveren. De dienst is gericht op consumenten (hierna “gebruiker” of “u”) die bijvoorbeeld producten willen reserveren of andere Lidl Plus-functies willen gebruiken en/of via Lidl Plus gepersonaliseerde informatie van Lidl willen ontvangen over aanbiedingen en acties van Lidl en geselecteerde samenwerkingspartners die zo nauw mogelijk aansluiten bij hun interesses. Het gebruik van Lidl Plus is daarom bedoeld om ervoor te zorgen dat u relevantere inhoud ontvangt en in het bijzonder dat Lidl u geen informatie stuurt die in eerste instantie niet interessant voor u is. De basis voor het bepalen van de relevante inhoud is met name het aankoop- en gebruiksgedrag met betrekking tot de producten en diensten van de Lidl-bedrijven, zoals hieronder beschreven.


Met het met een wachtwoord beveiligde Lidl Plus-account kunt u uw gegevens van verschillende diensten van de bedrijvengroep, zoals de Lidl online shop, de Lidl-app, enz. (“online diensten”) op een centrale opslaglocatie bekijken, openen, beheren en bewerken (hierna “account” of “Lidl Plus-account”). Nadat u zich eenmalig hebt geregistreerd bij een online dienst, kunt u met het account de online diensten gebruiken met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord, op voorwaarde dat het account is geïmplementeerd in de desbetreffende online dienst.


De dienst wordt geleverd op basis van de volgende deelnamevoorwaarden. U kunt de momenteel geldende deelnamevoorwaarden op elk gewenst moment oproepen en opslaan of afdrukken. We slaan de tekst van het contract niet op nadat het is afgesloten.

U moet 18 jaar oud zijn en een consument in de zin van artikel I.1, 2° WER om u voor onze dienst te kunnen aanmelden. Deelname is alleen bestemd voor persoonlijk gebruik. Commerciële deelname als ondernemer in de zin van artikel I.1, 1° WER is uitgesloten.

Om gebruik te kunnen maken van onze dienst, moet u een account aanmaken.


U dient een bindend verzoek in om u te registreren voor de dienst en om de functies van de dienst te gebruiken door te klikken op de knop “Doorgaan” in de Lidl-app en alle gevraagde informatie te verstrekken, een gebruikersnaam en een wachtwoord voor uw account in te voeren (“Inloggegevens”) en te klikken op de knop “inschrijven” (“Verzoek”). Dit verzoek brengt geen kosten met zich mee. Voordat u op “Doorgaan” klikt, kunt u de registratie op elk gewenst moment annuleren of de informatie die u hebt ingevoerd wijzigen door de gegevens in de verschillende velden te verwijderen, aan te vullen of te corrigeren of de app te sluiten. Tijdens het registratieproces moet uw mobiele telefoonnummer worden geverifieerd. Hiervoor sturen we u een sms met een bevestigingscode. Het registratieproces kan niet worden voortgezet zonder verificatie van het mobiele telefoonnummer.


Nadat het registratieproces is voltooid, kunt u de informatie in uw persoonlijke account steeds wijzigen.


Na ontvangst van uw verzoek om het contract af te sluiten, sturen we een ontvangstbevestiging van het verzoek (“orderbevestiging”) naar het e-mailadres dat u tijdens de registratie hebt opgegeven. Deze orderbevestiging betekent ook dat wij het verzoek om een contract af te sluiten accepteren (“sluiten van contract”) en bevat een verificatielink. U kunt de dienst gebruiken zodra u de orderbevestiging ontvangen hebt. Nadat u het registratieproces hebt voltooid, krijgt u automatisch een klantnummer toegewezen.


Aangezien wij de dienst vrijwillig en kosteloos verlenen, hebben wij het recht om in individuele gevallen het aanmaken van een account zonder opgave van redenen te weigeren.


Het e-mailadres en mobiele telefoonnummer dat u opgeeft, mogen nog niet aan een andere account zijn toegewezen. Het is ook verboden om een e-mailadres, mobiel telefoonnummer of andere contactgegevens op te geven die niet van u zijn, waarbij we met name ook aan e-mailadressen voor eenmalig gebruik denken. U moet uw toegangsgegevens veilig bewaren. Het is verboden om andere personen toegang te geven tot uw account.


Elke interactie met Lidl via uw account zal aan u worden toegeschreven. Dit geldt ook als derden via uw account hebben gehandeld, indien zij uw account hebben kunnen gebruiken door fouten die u hebt begaan. U bent verplicht ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van elk ongeoorloofd gebruik van uw account en uw toegangsgegevens te wijzigen, als u redenen hebt om aan te nemen dat uw account door derden wordt gebruikt.


U kunt zich op de volgende manieren registreren voor Lidl Plus:

  • via onze Lidl-app;
  • via onze Lidl Shopping-app
  • en via onze website www.lidl.be;

Het account kan alleen worden gebruikt op apparaten met een Android-besturingssysteem als het apparaat de Google Chrome-browser gebruikt.

Dit artikel is uitsluitend van toepassing op het gebruik van de Lidl Plus-dienst. “Gebruik van de Lidl Plus-dienst” in de zin van deze deelnamevoorwaarden betekent het gebruik van Lidl Plus vanaf de eerste login met uw Lidl Plus-account, die automatisch kan plaatsvinden na een succesvolle registratie. Op het gebruik van de reserveringsfunctie is artikel 6 van toepassing.


4.1 Informatie op maat

Het doel van de dienst is met name om u zo passend mogelijke informatie toe te sturen of in de voor u relevante online diensten weer te geven en - voor zover mogelijk - de Lidl-aanbiedingen en -diensten voor u te personaliseren.


Deelname aan Lidl Plus is gratis.


Met Lidl Plus kunt u profiteren van een breed scala aan diensten die zijn afgestemd op uw behoeften. Hieronder vallen onder andere aanbiedingen die speciaal zijn afgestemd op uw behoeften en wensen, deelname aan prijsvragen en kortingsacties en speciale promoties. Met dit doel voor ogen proberen we uw interesses en voorkeuren met betrekking tot de door Lidl aangeboden producten en diensten in kaart te brengen.



4.2 Verzameling en opslag van gegevens

We gebruiken de gegevens in dit gedeelte om te bepalen welke aanbiedingen voor u geschikt zijn.



4.2.1 Registratie voor Lidl Plus

Bij de registratie vragen we naar de volgende basisgegevens van onze klanten: Voornaam, geboortedatum, e-mailadres, mobiel telefoonnummer en een wachtwoord. U kunt optioneel uw aanspreking en geslacht opgeven. U kunt ook de functie “Ingelogd blijven” activeren om makkelijk in te loggen. Na het activeren van de functie wordt er een permanente cookie (12 maanden) ingesteld in de browser van uw apparaat, die ervoor zorgt dat het account u herkent bij uw volgende bezoek. Deze cookie kan ook op elk moment worden verwijderd via de browserinstellingen.


Als u zich registreert bij een verbonden online dienst zonder dat u zich eerder bij een andere online dienst hebt geregistreerd, wordt het Lidl Plus-account automatisch aangemaakt. Als u zich al hebt geregistreerd bij een andere online dienst die is geïntegreerd met het Lidl Plus-account, kunt u zich eenvoudig aanmelden bij een andere online dienst die samenwerkt met Lidl Plus met behulp van uw bestaande inloggegevens. Als de Lidl-bedrijven in de toekomst nieuwe online diensten aanbieden, is het mogelijk dat u deze ook kunt gebruiken via uw Lidl Plus-account. Op individuele online diensten kunnen aanvullende gebruiksvoorwaarden van toepassing zijn. Met de Single Sign-On-functie van Lidl Plus krijgt u een portaaloverkoepelende identiteit die wordt herkend en geverifieerd door de aangesloten online diensten en die u kunt beheren via het Lidl Plus-account. Met het Lidl Plus-account kunt u uw gegevens van verschillende online diensten bekijken, openen, beheren en corrigeren op een centrale opslaglocatie. In het Lidl Plus-account worden uw klantgegevens en -informatie opgeslagen, evenals de klantgegevens en -informatie die u hebt ingevoerd bij het gebruik van andere online diensten. Op deze manier kunnen al uw klantgegevens, inloggegevens, vrijwillig verstrekte informatie over uw levensomstandigheden en interesses uit het gedeelte "Over mij" , evenals informatie over opgeslagen betaalmethoden en de aankoop- en bestellingsgeschiedenis op een centrale locatie in uw account worden bekeken. Indien nodig worden uw gegevens bij het gebruik van specifieke aanbiedingen doorgegeven aan de betreffende online dienst om een zo eenvoudig mogelijk gebruik van de betreffende online dienst en, indien nodig, de uitvoering van de betreffende transactie mogelijk te maken.


Als u gebruikmaakt van Lidl Pay via Lidl Plus, kunt u de zogenaamde “twee-factor authenticatie” activeren voor al uw online diensten. Na het activeren van twee-factor authenticatie wordt u ook gevraagd om elke keer dat u inlogt op uw account een verificatiecode in te voeren, die naar uw mobiele telefoonnummer of e-mailadres wordt gestuurd dat bij ons geregistreerd staat.


Als u niet langer gebruik wilt maken van twee-factor authenticatie, kunt u deze op elk gewenst moment in Lidl Plus deactiveren of een apparaat als vertrouwd markeren. In dat geval kunt u echter geen gebruik meer maken van de mobiele betaaldienst Lidl Pay.



4.2.2 Gegevens van Lidl Plus

Als u vrijwillig bepaalde informatie over uw situatie en interesses hebt verstrekt in uw Lidl Plus-account, kunnen de Lidl-bedrijven deze informatie ook gebruiken in verschillende online diensten (met name om u gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen).



4.2.3 Winkelbezoeken

Als u zich identificeert wanneer u een winkel bezoekt, aan de kassa, registreren we de winkel die u hebt bezocht, de producten die u hebt gekocht of teruggebracht volgens soort, hoeveelheid en prijs, de coupons en tegoedbonnen die u hebt ingewisseld, het bedrag van het kasticket, het gemiddelde bedrag van uw kasticket in een bepaalde periode, de frequentie van uw aankopen alsook het tijdstip van betaling en de gebruikte betaalmiddelen.


U kunt zich bij de kassa actief identificeren met behulp van de digitale klantenkaart . Coupons in Lidl Plus worden bij het betaalproces aan de kassa enkel verrekend als u deze vooraf in de app onder “Coupons” hebt geactiveerd.



4.2.4 Klantenservice

Wanneer u contact opneemt met de klantendienst van een Lidl-vestiging, gebruiken we de door u in dit kader verstrekte gegevens.



4.2.5 Trackinggegevens van online diensten

Als u toestemming hebt gegeven voor het verwerken van trackinggegevens in online diensten voor gebruik in Lidl Plus, gebruiken we deze informatie ook om te bepalen welke aanbiedingen voor u geschikt zijn.

Raadpleeg hiervoor onze informatie over gegevensbescherming.



4.2.6 Gereserveerde producten

Als u producten reserveert via Lidl Plus en ze vervolgens in de winkel koopt, verzamelen we ook informatie over uw gebruik van onze reserveringsservice en de gekochte producten.



4.2.7 Partneraanbiedingen

Met Lidl Plus kunt u van tijd tot tijd aanbiedingen ontvangen van samenwerkingspartners, bijv. in het kader van kortingsacties. Doorgaans bevatten deze aanbiedingen een generiek of geïndividualiseerd identificatienummer (hierna “actiecode” genoemd) dat door de betreffende samenwerkingspartner is toegewezen en dat u bij het inwisselen aan de samenwerkingspartner moet geven of dat wordt uitgelezen. Voor sommige van deze aanbiedingen moet u zich identificeren als Lidl Plus-klant met behulp van een QR-code of uw digitale klantenkaart in plaats van de actiecode. De coupons zijn geen aanbieding van ons; de ontvangst en het gebruik van de aanbiedingen zijn daarom uitsluitend onderworpen aan de voorwaarden en gegevensbeschermingsinformatie van de betreffende samenwerkingspartner. Daarom kunnen partneraanbiedingen van tijd tot tijd worden gewijzigd en/of verwijderd door de aanbiedende samenwerkingspartner. De partnerbedrijven informeren ons over het inwisselen van coupons, waardebonnen, vouchercodes, enz. Voor zover de functie “Voordelen voor partners” externe links (hyperlinks) naar websites van derden bevat, vallen deze gelinkte websites uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de desbetreffende exploitant.


Wanneer binnen Lidl Plus een speciale aanbieding moet worden gedaan voor het afsluiten van overeenkomsten voor diensten met onze samenwerkingspartners, ontvangen wij van hen uw contactgegevens (e-mailadres en mobiele telefoonnummer), zodat wij de speciale aanbieding correct aan uw account kunnen toewijzen.



4.2.8 E-Mobiliteit

Lidl Plus biedt u ook de mogelijkheid om gebruik te maken van oplaadstations die worden beheerd door Lidl Belgium GmbH & Co. KG (“exploitatiemaatschappij”). Om elektriciteit te kunnen kopen, moeten er overeenkomsten worden gesloten met de exploitatiemaatschappij. Om het oplaadproces met Lidl Plus te starten bij een van deze oplaadstations, moet u zich bij het betreffende oplaadstation identificeren met Lidl Plus en het oplaadproces starten. Voordat u begint met opladen, moet u uw elektrische voertuig aansluiten op het oplaadpunt en het gewenste oplaadpunt selecteren in Lidl Plus.


Deze deelnamevoorwaarden zijn niet van toepassing op de aankoop van elektriciteit en het gebruik van oplaadstations. In plaats daarvan gelden alleen de specifieke voorwaarden van de betreffende exploitatiemaatschappij.



4.2.9 Mobiele betaling

Algemeen

Lidl Plus geeft u ook toegang tot een mobiele betaaldienst (“Lidl Pay”), waarbij u zich kunt registreren met uw krediet- of debetkaart, om uw gekochte artikelen of diensten gemakkelijk te betalen met uw mobiele apparaat op verschillende betaallocaties (bijv. laadpalen, etc.). U kunt voor deze dienst krediet- en debetkaarten van Visa, Mastercard en Maestro gebruiken. Het gebruik van de mobiele betaalfunctie kan onderworpen zijn aan aanvullende voorwaarden en informatie over gegevensbescherming van de betrokken betalingsdienstaanbieders. De vereiste registratie in Lidl Plus vindt plaats in een beveiligde omgeving.


Kaartregistratieproces

U kunt meerdere krediet-/debetkaarten opslaan voor gebruik in Lidl Pay. Voordat u voor de eerste keer een kaart kunt instellen, wordt u gevraagd om een persoonlijke toegangscode aan te maken. Deze toegangscode is niet hetzelfde als de pincode van uw kredietkaart en kan vrij worden toegewezen. Als u andere verificatiemethoden gebruikt, kunnen de gebruiksvoorwaarden en informatie over gegevensbescherming van de respectieve aanbieder ook van toepassing zijn (bijv. met betrekking tot de TouchID- of FaceID-functies van Apple). Na de eerste kaartregistratie of bij het toevoegen van extra kaarten wordt u naar een beveiligde website van de aanbieder van het betaalplatform geleid om uw kaarten bij Lidl Plus te registreren. Hier kunt u de vereiste gegevens invoeren (kaartnummer, geldigheid, kredietkaartverificatienummer (CVV2)). Wanneer u uw registratie op het formulier bevestigt, controleert de betalingsdienstaanbieder uw gegevens en genereert een token dat wordt opgeslagen in uw Lidl Plus-klantenprofiel. Dit token is een identificatiekenmerk dat geen kaartgegevens bevat en alleen door de betalingsdienstaanbieder wordt gebruikt om de geregistreerde kaart toe te wijzen aan uw krediet- of debetkaart tijdens een transactie.


Na een succesvolle kaartregistratie stuurt de betalingsdienstaanbieder ons naast het token de eerste 6 of 8 (afhankelijk van de lengte van de bankidentificatiecode) en de laatste 4 cijfers van uw kaartnummer en de vervaldatum van de kaart en wijst deze toe aan uw Lidl Plus-klantenaccount.


Betalingsproces

Wanneer u uw digitale Lidl Plus klantenkaart oproept, kunt u met een schuifknop aangeven dat u mobiel wilt betalen bij de kassa. Deze instelling blijft behouden totdat u deze weer wijzigt. Dit geldt niet voor betaling bij het oplaadstation of voor digitale diensten. Als u mobiele betaling hebt geselecteerd, moet u voor elke betalingstransactie uw toegangscode invoeren om de digitale code te genereren. Deze code is 15 minuten geldig. Nadat deze 15 minuten zijn verstreken, moet u een nieuwe code aanmaken.


Tijdens het betalingsproces wordt het token dat uw kredietkaart identificeert samen met het te betalen bedrag en andere transactiespecifieke gegevens naar de betalingsdienstaanbieder verzonden. Zodra zij de transactie bevestigen, wordt uw aankoop van goederen of diensten voltooir en ontvangt u uw factuur met de bijbehorende kaarttransactiegegevens, net als bij elke andere aankoop van goederen of diensten met een krediet- of debetkaart.


Om de betalingstransactie te kunnen uitvoeren in overeenstemming met de wettelijke bepalingen van Richtlijn (EU) 2015/2366 (“PSD 2”), de toepasselijke nationale uitvoeringswetten en de Gedelegeerde Verordening (EU) 2018/389, stellen wij uw kredietinstelling of de uitgevende instelling van uw betaalmiddel (uw krediet- of debetkaart) in staat om met behulp van onze dienstverleners klantauthenticatie en voorlopige risicoanalyses uit te voeren om de noodzaak van een dergelijke klantauthenticatie te beoordelen. Dit is om er zeker van te zijn dat u het betaalmiddel zelf gebruikt en niet iemand anders met frauduleuze bedoelingen. Deze informatie heeft met name betrekking op uw persoonsgegevens, de huidige transactie en uw eerdere betalingsgedrag.


Zorgvuldig omgaan met de toegangscode

U bent verplicht de toegangscode die u voor mobiel betalen hebt ingesteld (1) niet aan derden door te geven, (2) deze apart van uw mobiele telefoon te bewaren en in het bijzonder (3) deze niet op te slaan in bijvoorbeeld de notitiefunctie van uw telefoon.


Blokkering van Lidl Pay

Met name in de volgende gevallen hebben wij het rechtom Lidl Pay voor u te blokkeren:



  • Als dit nodig is om onze legitieme belangen of die van de betalingsdienstaanbieder te beschermen;
  • In geval van misbruik of frauduleus gebruik van Lidl Plus of Lidl Pay of als er een vermoeden is van misbruik of frauduleus gebruik van Lidl Plus of Lidl Pay;
  • als u de zogenaamde “twee-factor authenticatie” voor uw Lidl Plus-account hebt uitgeschakeld. Met de twee-factor authenticatie wordt u ook gevraagd om elke keer dat u inlogt op uw account een verificatiecode in te voeren, die naar uw mobiele telefoonnummer of e-mailadres wordt gestuurd dat bij ons geregistreerd staat.

Als Lidl Pay is geblokkeerd, kunt u geen betalingen meer verrichten via Lidl Pay. Als Lidl Pay wordt geblokkeerd, zullen wij u daarvan zo mogelijk vóór de blokkering op de hoogte stellen met vermelding van de reden. Hetzelfde geldt voor deblokkering.


Deactivering van Lidl Pay

Met name in de volgende gevallen hebben wij het rechtom Lidl Pay voor u te deactiveren:



  • Als de toegangscode voor Lidl Pay of de vervaldatum van de krediet- of debetkaart vijf keer achter elkaar verkeerd is ingevoerd;
  • Als u de Lidl Pay-functie meer dan 24 maanden niet gebruikt.

Als Lidl Pay is gedeactiveerd, kunt u geen betalingen meer verrichten via Lidl Pay.


Toegangscode vergeten

Als u de toegangscode van uw Lidl Pay niet meer weet, hebt u de mogelijkheid om uw toegangscode te wijzigen en een nieuwe toegangscode in te stellen zonder de ingevoerde gegevens te verliezen.

Afhankelijk van de betalingsgegevens die u bij Lidl Pay hebt opgeslagen moet u een enkele of dubbele veiligheidscontrole uitvoeren om een nieuwe toegangscode in te voeren. De veiligheidscontrole kan bestaan uit het opvragen van de betaalgegevens, het valideren van de mobiele telefoon of andere gegevens zoals de vervaldatum van de geregistreerde bankpaskrediet- of debetkaart.


4.2.10 Lidl-punten

Algemeen

Met het loyaltyprogramma Lidl Plus ('Lidl-punten') kun je digitale punten verzamelen in alle Lidl-filialen in België. Je kunt je punten inwisselen voor coupons die beschikbaar zijn in de Lidl Plus-app.


Punten verzamelen

Om punten te verzamelen, moet je je tijdens het afrekenen bij de kassa identificeren met je digitale Lidl Plus-kaart. De punten worden berekend op basis van je aankoopgeschiedenis en toegewezen aan je Lidl Plus-klantnummer. Voor elke euro die je aankoopt in onze Lidl-filialen ontvang je 1 punt. Dit geldt voor alle aankopen in onze Lidl-filialen (met uitzondering van tabaksproducten, waardebonnen, prepaid en telefoonkaarten).


De punten worden 48 uur na je aankoop in een Lidl-filiaal bijgeschreven ('beschikbaarheid'). Je kunt je huidige My Lidl-puntensaldo op elk gewenst moment bekijken in de Lidl Plus-app bij Lidl-punten --> alles weergeven.


Per dag kunnen er punten worden verzameld voor maximaal de eerste 5 aankopen.


Punten en beloningen inwisselen

Je kunt je punten in de Lidl Plus-app inwisselen wanneer je het vereiste aantal punten hebt bereikt voor de beloningscoupons, waarmee je onder andere korting krijgt op ons productassortiment in de Lidl-filialen. Bij het inwisselen van punten kunnen speciale inwisselvoorwaarden (inclusief regels over de geldigheidsperiode) van toepassing zijn. Die kun je bekijken op de detailpagina van de betreffende coupon (voordat je de punten inwisselt). De geldigheidsperiodes in de speciale inwisselvoorwaarden zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en de voorraad van de producten in het filiaal dat je hebt geselecteerd. Om de beloningscoupons in een Lidl-filiaal in te wisselen, moet je ze activeren in de Lidl Plus-app onder het menu-item 'Coupons' en je vervolgens tijdens het winkelen identificeren met je digitale Lidl Plus-klantenkaart.


De verzamelde punten kunnen niet worden uitbetaald in contanten of afgetrokken van het totaalbedrag van je algemene winkelaankoop. Je kunt je punten momenteel inwisselen bij deelnemende Lidl-filialen. De beloningscoupons kunnen worden ingewisseld bij de kassa in alle filialen in het hele land.


Vervaldatum van de punten

Ongebruikte punten vervallen 24 maanden na hun beschikbaarheid.


Als je aankopen retourneert, worden de punten die je ervoor hebt verzameld in mindering gebracht. We geven geen punten terug voor geretourneerde artikelen die verband houden met coupons die met punten zijn gekocht. Hierdoor kun je een negatief puntensaldo overhouden, dat je kunt aanvullen met punten.


Als je de deelname stopzet volgens paragraaf 10 of het gebruik van je My Lidl Plus-account beëindigt, vervallen je punten volledig. In dit geval heb je geen betalingsverplichting om een negatief puntensaldo te compenseren.

4.2.11 Webshop/andere digitale diensten

Wij ontvangen gegevens over uw gebruik van de online diensten of andere apps, websites of andere digitale diensten van een bedrijf van de Lidl-groep, zoals Click and Collect-diensten, online recepten, Monsieur Cuisine-app, Lidl Home-app enz. Het gaat hierbij om informatie zoals geselecteerde en gekochte producten, betalings- en leveringswijze, uw reacties op enquêtes, uw deelname aan prijsvragen, producten die zijn opgeslagen in het winkelmandje, de frequentie van uw aankopen, uw trackinggegevens, enz. We wijzendeze, indien mogelijk, toe aan uw persoon, uw e-mailadres of uw klantnummer. We combineren de verzamelde gegevens ook met de informatie over de producten die u in een filiaal hebt gekocht. Zo kunnen wij aanbiedingen en acties aanbieden die speciaal op uw voorkeuren en interesses afgestemd zijn, alsook kunnen we onze marketingcommunicatie meer op maat maken, voornamelijk in de vorm van nieuwsbrieven.



4.2.12 Coupon Plus/ kortingverzamelaar

Het behalen van bepaalde uitgavedoelen in een maand wordt beloond met een coupon. We behouden ons het recht voor om uw individuele bestedingslimieten en de waarde of het type van de bijbehorende coupos van tijd tot tijd aan het begin van elke maand te wijzigen.



4.3 Gegevensanalyse

De bij punt 4.2 beschreven gegevens slaan we op in onze databank. Vervolgens evalueren we de gegevens in kwestie teneinde informatie te identificeren waarin u mogelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn, zodat wij u alleen die informatie toesturen of tonen. We gebruiken ook wiskundig-statistische methoden om te bepalen welke producten mogelijk interessant zijn, rekening houdend met ons productassortiment. Hiervoor worden uw persoonsgegevens vergeleken met de gegevens van andere klanten. Op basis van deze vergelijking kunnen we dan afleiden welke andere producten en aanbiedingen waarvoor andere klanten met vergelijkbare interesses belangstelling hebben getoond, ook interessant zouden kunnen zijn voor u en andere klanten. Lidl is echter niet wettelijk verplicht om ervoor te zorgen dat de gegevensverwerking altijd op de beschreven manier verloopt. Met uw toestemming maken wij analyses van uw gebruik van de app en gebruikerssegmenteringsprofielen. Wij wijzen deze gegevens aan uw persoon toe voor de reclamedoeleinden die onder dit contract vallen. Daarnaast bieden ze ons algemene inzichten in de optimalisatie van onze app en het succes van onze reclamecampagnes. We voorzien onze reclamepartners van statistisch verwerkte, anonieme gegevens over het succes van hun reclamecampagnes voor facturatiedoeleinden. Onze reclamepartners kunnen u op basis van deze gegevens niet identificeren (voor andere gegevensoverdrachten verwijzen wij u naar onze informatie over gegevensbescherming voor Lidl Plus).”


Om uw interesse te wekken voor productcategorieën die u normaal niet koopt, is het mogelijk dat u aanbiedingen ontvangt voor andere productcategorieën in Lidl Plus. Het is ook waarschijnlijk dat bepaalde groepen gebruikers verschillende kortingspercentages ontvangen voor dezelfde productcategorie om de commerciële promoties van Lidl te testen.

Om gebruik te kunnen maken van deze dienst hebt u een geldig mobiel telefoonnummer, een e-mailadres en een Lidl Plus-account nodig.


Om Lidl Plus optimaal te kunnen gebruiken, moet u de software downloaden in een app store. Er zijn specifieke softwareversies beschikbaar voor verschillende soorten mobiele telefoons. Voor sommige soorten kan om technische redenen geen geschikte software worden aangeboden. Als er geen geschikte softwareversie voor uw mobiele telefoon is, kunt u de diensten niet gebruiken. Lidl Stiftung streeft er echter naar om de software voor zoveel mogelijk verschillende soorten modellen aan te bieden. Door de voortdurend veranderende productassortimenten op de markt voor mobiele apparaten, kan Lidl Stiftung geen up-to-date lijst aanbieden van alle mobiele telefoons waarmee de diensten kunnen worden gebruikt.


De installatie van de software en het gebruik van de diensten vereisen een regelmatige gegevensoverdracht vanaf uw mobiele telefoon. De omvang en frequentie van de gegevensoverdracht zijn afhankelijk van het type en de mate van gebruik van de diensten. De verbindingskosten voor de gegevensoverdracht zijn voor uw rekening. Het bedrag van deze kosten is afhankelijk van het bestaande contract tussen u en de desbetreffende mobiele telefoonprovider.


De kosten voor het maken en in stand houden van een internetverbinding aan de kant van de gebruiker behoren niet tot de diensten van Lidl Stiftung. Dit valt uitsluitend onder de contractuele relatie tussen u en uw internetprovider.


Het gebruik van de dienst vereist ook voldoende batterijvermogen en schermhelderheid om de QR-codes tijdens het afrekenproces te kunnen scannen.


U verbindt zich ertoe de door ons aangeboden updates te installeren. U wordt hiervan op de hoogte gesteld tijdens het gebruik van de software. Het gebruik van de dienst op gemanipuleerde eindapparaten (bijv. door jailbreaking/rooting) is niet toegestaan.

Dit artikel 6 is van toepassing op het gebruik van de reserveringsfunctie. De reserveringsfunctie is alleen beschikbaar in Lidl Plus.

6.1 Onderwerp

Met de reserveringsfunctie kunt u de in Lidl Plus nader gespecificeerde producten reserveren en vervolgens afhalen in een winkel van uw keuze. Hiervoor moet u zich eerst voor de dienst aanmelden via Lidl Plus conform artikel 3. Houd er rekening mee dat sommige producten uit ons assortiment slechts een beperkte tijd verkrijgbaar zijn. Wij behouden ons daarom het recht voor om de reserveringsfunctie in Lidl Plus op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te beperken of te deactiveren.

6.2 Niet-bindend karakter van de reservering

Reserveringen zijn gratis en vrijblijvend. Een reservering brengt geen belangrijke contractuele verplichtingen met zich mee, d.w.z. een reservering verplicht u niet tot aankoop en geeft u geen aanspraak op het behoud of de eigendomsoverdracht van de producten.


6.3 Reserveringsproces

De reserveringsfunctie in Lidl Plus toont u automatisch de producten die beschikbaar zijn in de door u geselecteerde winkel. Als de producten niet beschikbaar zijn in de geselecteerde winkel, kunt u naar een andere winkel gaan. U maakt een reservering door eerst het product in de gewenste hoeveelheid te selecteren in Lidl Plus en op "Reserveren" te klikken om het product in het winkelmandje te plaatsen. In het winkelmandje kunt u de hoeveelheid van de geselecteerde producten wijzigen of producten uit het winkelmandje verwijderen. De reservering is voltooid zodra u in het winkelmandje op ‘Reserveringsbevestiging’ klikt. U ontvangt vervolgens een ontvangstbevestiging van uw reservering op het e-mailadres dat u bij de registratie hebt opgegeven. Zodra de gereserveerde producten in de winkel liggen en klaar zijn om afgehaald te worden, ontvangt u per e-mail een afhaalmelding. De exacte bewaartijd van uw gereserveerde producten in de geselecteerde winkel vindt u zowel in Lidl Plus als in de afhaalmelding. Het is niet mogelijk om de bewaartijd in de winkel te verlengen. Bovendien kunt u op elk moment de status van uw reservering volgen in Lidl Plus.

6.4 Ophalen en kopen in de winkel

Om uw gereserveerde producten op te halen, neemt u contact op met een winkelmedewerker in de geselecteerde winkel en geeft u het bestelnummer van de reservering door. Dit vindt u in Lidl Plus, de reserveringsbevestiging of in uw afhaalmelding. De gereserveerde producten worden vervolgens gekocht door ze ter plekke bij de kassa van de winkel af te rekenen. De contractpartner is het Lidl-bedrijf dat de geselecteerde winkel exploiteert.

6.5 Wijziging achteraf en annulering van de reservering

U kunt de reservering geheel of gedeeltelijk wijzigen of annuleren in het gedeelte ‘Uw reservering’ van Lidl Plus door respectievelijk op de knop ‘Wijzigen’ of ‘Reservering annuleren’ te klikken. Door op de knop “Wijzigen” te klikken, wordt uw vorige reservering geannuleerd en worden alle oorspronkelijk gereserveerde producten opnieuw aan het winkelmandje toegevoegd. U kunt vervolgens het winkelmandje bewerken en de reservering opnieuw bevestigen door op ‘Reserveringsbevestiging’” te klikken. Als de reservering niet opnieuw wordt bevestigd, worden er geen producten gereserveerd. Na elke wijziging of annulering van uw reservering ontvangt u een bevestigingsbericht op het e-mailadres dat u tijdens de registratie hebt opgegeven.


In plaats van te annuleren of als de annulering van de reservering technisch niet meer mogelijk is omdat de reservering zich niet meer in de status “voorbereiding” bevindt, kunt u de reservering ook laten vervallen door de gereserveerde producten niet binnen de in artikel 6.3 genoemde termijn af te halen.

6.6 Geschiedenis

Zolang de reserveringsfunctie in Lidl Plus actief is, worden uw reserveringen weergegeven in uw account.

U moet

  • bij de registratie correcte gegevens invoeren en uw profiel up-to-date houden,
  • onmiddellijk uw mobiele telefoonnummer in Lidl Plus bijwerken als u uw mobiele telefoonnummer wijzigt,
  • uw wachtwoord geheim houden en het bij misbruik of vermoeden van misbruik wijzigen en
  • de dienst conform het toepasselijke recht gebruiken.

Houd er ook rekening mee dat wij uw mobiele telefoonnummer voornamelijk gebruiken om u te identificeren als de geautoriseerde eigenaar van uw Lidl Plus-account. Het is daarom bijzonder belangrijk dat uw huidige mobiele telefoonnummer altijd is opgeslagen in Lidl Plus. Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat u te allen tijde toegang hebt tot uw Lidl Plus-account, zelfs als u uw wachtwoord bent vergeten, en dat onbevoegde derden geen toegang kunnen krijgen tot uw Lidl Plus-account als u uw mobiele telefoonnummer wijzigt.

U hebt het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop het contract werd afgesloten.


Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons

Lidl Stiftung & Co. KG

Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm

Klantendienst: contactformulier

E-Mail: privacy@lidlplus.be


door middel van een eenduidige verklaring (bijv. een brief per post, fax of e-mail) informeren over uw besluit om ddeze overeenkomst te annuleren. U kunt hiervoor het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dat is niet verplicht. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het de mededeling over de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voor afloop van de herroepingstermijn.

8.2 Gevolgen van de herroeping

Als u deze overeenkomst herroept, vergoeden wij u alle betalingen, die wij van u ontvangen hebben, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van bijkomende kosten die ontstaan als u een ander leveringstype gekozen hebt dan de goedkoopste standaardlevering die door ons aangeboden wordt), onmiddellijk en ten laatste binnen 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; er worden in geen geval extra kosten aangerekend voor deze terugbetaling.


Als u gevraagd hebt de diensten al tijdens de herroepingstermijn te laten beginnen, dan moet u ons een redelijk bedrag betalen dat overeenstemt met het aandeel van de diensten dat al geleverd werd tot de datum waarop u ons informeerde over de uitoefening van het herroepingsrecht ten opzichte van de totale omvang van de in het contract voorziene diensten.

8.3 Herroepingsformulier

Herroepingsformulier


De exploitanten van de afzonderlijke online diensten zijn als enige verantwoordelijk voor de levering van hun diensten. Lidl Stiftung is niet verantwoordelijk voor vorderingendie hieruit voortvloeien. Hetzelfde geldt voor andere bijdragen van onafhankelijke derden, zoals een internetprovider.


Wij zijn onbeperkt aansprakelijk voor opzet, zware fouten en grove nalatigheid, evenals voor schade als gevolg van overlijden, lichamelijk letsel, of gezondheidsschade.


In geval van gewone nalatigheid alleen aansprakelijk bij schending van een wezenlijke contractuele verplichting. Een wezenlijke contractuele verplichting in deze zin is een verplichting waarvan de nakoming essentieel is voor de uitvoering van het contract en waarop de contractpartner daarom regelmatig mag vertrouwen. In dit geval is de aansprakelijkheid beperkt tot de typische en voorzienbare schade ten tijde van het sluiten van het contract.


De aansprakelijkheidsbeperkingen gelden dienovereenkomstig ten aanzien van onze werknemers, vertegenwoordigers en hulppersonens.

Een eventuele aansprakelijkheid van onze kant voor garanties die uitdrukkelijk als zodanig zijn aangeduid en voor claims op basis van de productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast.


In alle andere gevallen is aansprakelijkheid van ons uitgesloten.

U hebt het recht om uw deelname op elk moment zonder opgave van redenen te beëindigen door gebruik te maken van de functie "Gebruikersaccount verwijderen”. Lidl Stiftung kan het contract ook te allen tijde zonder opgave van een belangrijke reden annuleren. Opzegging door Lidl Stiftung kan met name worden overwogen als de gebruiker de bepalingen van deze deelnamevoorwaarden overtreedt. Totdat eventuele incidenten in dit verband zijn opgehelderd, kunnen de gebruikersgegevens in eerste instantie worden geblokkeerd. In het bijzonder behouden wij ons het recht voor om uw Lidl Plus-account te verwijderen in het geval van onjuiste informatie. Dit onverminderd het recht van de partijen om de overeenkomst met onmiddellijk ingang op te zeggen wegens dwingende reden.

Het contract is opgesteld in het Nederlands.

De Europese Commissie biedt een online portaal voor geschillenbeslechting aan op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. We zijn echter niet verplicht of bereid deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een voor een bemiddelingsdienst voor consumentengeschillen.

Download de Lidl Plus deelnamevoorwaarden

Om het PDF bestand te bekijken gebruikt u Adobe Acrobat Reader.