Je browser is niet compatibel

Je browser is niet compatibel

Lidl start eigen online winkel in België

Merelbeke, 22 maart 2016 - Supermarktketen Lidl opende op dinsdag 22 maart een eigen webshop. Consumenten kunnen de gekende non-foodartikelen voortaan ook online op www.lidl-shop.be kopen. Later dit jaar voegt de warenhuisketen onder meer ook heel wat wijnen toe.

Vanaf dinsdag 22 maart zijn ruim 350 non-foodartikelen van Lidl online te bestellen. Het gaat onder meer om kookgerief, textiel en sportkledij. “Maar het aanbod gaan we stelselmatig uitbreiden. We kiezen er bewust voor om met een eerste basisversie van de webshop te starten en gaandeweg nieuwe diensten en mogelijkheden toe te voegen”, legt Lidl-woordvoerster Evelyne Raymakers uit, “zo kunnen onze klanten en medewerkers zelf wennen aan Lidl mét webshop – en kunnen we hem verder ontwikkelen en sturen op basis van de feedback.”

Lidl is de eerste discounter in België met een eigen webshop. “En die discountidentiteit willen we ook online beklemtonen: Lidl is Lidl, ook op het web. We blijven staan voor uiterst scherpe prijzen en een slim assortiment. Daarmee gaan we ons ook onderscheiden van de (online) concurrentie. Het laatste wat wij willen, is geassocieerd worden met keuzestress of dure prijzen”, aldus nog Raymakers.

Met een eigen online winkel wil de discounter in de eerste plaats haar winkelnetwerk versterken. Online en offline moet elkaar immers aanvullen. Raymakers: “Online werken laat ons toe om een extra service aan onze klanten aan te bieden. Zo zal je online artikelen kunnen reserveren. Ook zal je heel concreet grotere producten voortaan online vinden. De tafelstoelen voor op het terras zal je nog steeds in de winkel vinden, maar als je de bijhorende tafel of zware parasolvoet zoekt, dan zal je die online vinden. Dat zijn vaak loggere voorwerpen, die klanten sowieso moeilijk in de wagen krijgen. Voortaan brengen we ze tot bij hem of haar.” Verzendingen kosten 2,99 euro per levering.

De komende maanden gaat het online assortiment gevoelig uitbreiden. Maar ook bij de lancering zitten alvast een paar mooie smaakmakers. Zo is er een breed fietsthema, met onder meer een assortiment aan Etixx-Quick-Step vrijetijdskledij waaronder de fietsoutfit van het team. “In de webshop gaan we de winkels steeds aanvullen door extra artikels aan te bieden – en dus de thema’s nog dieper uitwerken.”

Voor de logistieke afhandeling van alle bestellingen werkt Lidl samen met de e-Commercetak van Lidl in Duitsland. Voor de leveringen doet de warenhuisketen een beroep op BPost. Het is de eerste webshop van Lidl buiten Duitsland om.