Opgelet: fraude!

Let op: spam / phishingberichten en nepacties in omloop

Regelmatig komt het voor dat er berichten verspreid worden via Facebook, SMS, Whatsapp en e-mails waarin lijkt dat Lidl de afzender is. Vaak gaat het in de berichten om waardebonnen met hoge geldbedragen en/of winacties waaraan je kan meedoen.

Open deze berichten niet en verwijder deze gelijk! Klik niet op de links, voer geen gegevens in. Door berichten te openen, op links te klikken of gegevens in te voeren kunnen je gegevens op een andere plek terecht komen dan bij Lidl. Je voorkomt hiermee dat je gegevens worden verspreid, verkocht en misbruikt.

Hoe kun je een nepactie / spam / phishingbericht herkennen?

Een actiematig bericht waarin gevraagd wordt of je bijvoorbeeld wil meedoen met een winactie.
Het e-mailadres van de afzender eindigt niet met @lidl.be of @newsletter.lidl.be
Berichten op Facebook (of andere Social Media-kanalen) zijn niet afkomstig van de officiële Lidl-pagina’s. Officiële Lidl-pagina’s zijn te herkennen aan een blauw vinkje naast de naam.
In het bericht is een link opgenomen naar een website die niet van Lidl is. De officiële website van Lidl is www.lidl.be.
De berichten bevatten vaak spelfouten en de aanhef is niet persoonlijk.

De winacties van Lidl worden altijd gecommuniceerd via onze eigen website.

Wat kunt u doen met een nepactie / spam / phishingbericht?

Je kan dit altijd melden bij onze klantenservice. De e-mail die je hebt ontvangen kun je rechtstreeks doorsturen naar https://www.lidl.be/nl/contact.htm

Verder raden we aan om de e-mails in je mailbox te markeren als ‘spam’.

Meer informatie over nepberichten en het melden hiervan is ook te vinden op de volgende website: https://www.safeonweb.be/nl/leer-valse-mails-herkennen