OPGELET: FRAUDE!

Let op: spam/phishingberichten en nepacties in omloop

Het komt regelmatig voor dat er valse berichten verspreid worden in naam van Lidl via sms, Facebook Messenger, WhatsApp en e-mail. Deze berichten gaan vaak over waardebonnen met hoge geldbedragen, winacties waaraan je kan deelnemen en/of volstrekt onrealistische aanbiedingen zoals een smart tv of keukenrobot voor maar €2.


Wat kan je doen wanneer je zo’n bericht ontvangt?

Open het bericht niet en verwijder het meteen. Klik in geen geval op de links in het bericht en voer geen gegevens in. Zo voorkom je dat jouw gegevens op een andere plek terechtkomen dan bij Lidl en dat ze worden verspreid, verkocht en/of misbruikt.


Hoe herken je een nepactie/spam/phishingbericht?

Wanneer je gevraagd wordt of je wil meedoen aan een winactie, maar je deze actie niet terugvindt op onze website (www.lidl.be) of onze officiële Facebookpagina (Lidl Belgium).

Het e-mailadres van de afzender eindigt niet op @lidl.be of @newsletter.lidl.be.

Berichten op Facebook (of andere Social Media-kanalen) zijn niet afkomstig van de officiële Lidl-pagina’s wanneer er geen blauw vinkje naast de naam staat.

In het bericht staat een link naar een website die niet van Lidl is. De officiële websites van Lidl zijn www.lidl.be, www.lidl-shop.be, www.dekeukenvanlidl.be, www.werkenbijlidl.be en www.vooriedereendietelt.be.

Nepberichten bevatten vaak spelfouten en de aanhef ervan is niet persoonlijk.

Mails of andere berichten over nog te betalen verzendkosten zijn altijd vals, ook als ze afkomstig lijken te zijn van onze verzendpartner bpost. Eventuele verzendkosten zitten altijd verwerkt in de eindafrekening van je bestelling.

De winacties van Lidl worden altijd gecommuniceerd via onze eigen website.


Wat kan je doen met een nepactie/spam/phishingbericht?

Meld dit aan onze klantendienst. Je kan (een screenshot van) het bericht dat je hebt ontvangen doorsturen.


Markeer de verdachte e-mails in je mailbox als ‘spam’.


Meer informatie over nepberichten en het melden hiervan vind je ook op https://www.safeonweb.be/nl/leer-valse-mails-herkennen.



Twijfel je of een bericht dat je ontvangen hebt wel echt van Lidl afkomstig is? Contacteer gerust de klantendienst.