Doel van de bepaling van uw productinteresses

Wij willen u beter leren kennen, zodat wij u en andere klanten de voordelen van het lidmaatschap van Lidl Plus kunnen toekennen en u en andere klanten best mogelijke aanbiedingen op maat kunnen voorleggen en doelgerichte klantenonderzoeken kunnen uitvoeren. Hiervoor bepalen we eerst, op basis van alle onder punt 1 (van de Lidl Plus privacyverklaring) opgelijste persoonsgegevens, in het bijzonder uw transactiegegevens in Lidl Plus alsook informatie die we van de Lidl-webshop of andere in de Lidl Plus privacyverklaring beschreven apps, websites of digitale diensten ontvangen, welke producten, acties en diensten voor u potentieel interessant en relevant zouden kunnen zijn. Om een dergelijke relatie te bepalen, maken we gebruik van wiskundig-statistische methoden. Hierbij worden uw persoonlijke gegevens vergeleken met de gegevens van andere klanten. Op basis van deze vergelijking kunnen wij dan afleiden welke andere producten en acties waarin andere klanten met vergelijkbare interesses geïnteresseerd waren, ook voor u en andere klanten interessant kunnen zijn.


Zo kunnen we u in de Lidl Plus-app en op de website van de webshop of in de verschillende digitale diensten bijvoorbeeld wijzen op kortingsacties voor uw lievelingsproducten, u bijzondere voordeelsprijzen, kortingcoupons en andere voordelen aanbieden en u in het kader van assortimentsacties doelgericht informeren over aantrekkelijke aanbiedingen.


Daarvoor ontvangt u (indien mogelijk gepersonaliseerde) informatie over producten, acties, wedstrijden, nieuwe diensten en nieuws uit het streaming-, branche-, webshopaanbod en voor enquêtes.


Door uw gebruik van de app te meten (zie Lidl Plus privacyverklaring) krijgen we algemene informatie over de optimalisatie van onze Lidl Plus-app en over het succes van onze reclamecampagnes. Daarnaast stellen wij statistisch verwerkte, anonieme gegevens (op basis van uw gebruik van de app en uw aankopen) ter beschikking aan onze reclamepartners over het succes van hun reclamecampagnes voor facturatiedoeleinden en over de optimalisatie van hun marketingcampagnes. Onze reclamepartners kunnen u op basis van deze gegevens niet identificeren.


Bovendien worden gepersonaliseerde gebruikersprofielen gebruikt om eventuele reclame, in het bijzonder in de vorm van nieuwsbrieven, beter af te stemmen op uw persoonlijke interesses en het online aanbod te verbeteren. Dat gebruiksprofiel bevat dan ook informatie over uw gebruik van Lidl Plus.


Deze verwerkingen worden op basis van wettelijke bepalingen uitgevoerd, op grond waarvan wij persoonsgegevens mogen verwerken indien dit noodzakelijk is om een dienst te gebruiken of een contract uit te voeren (art. 6 lid 1 sub b van de AVG).


Indien u hiermee ingestemd heeft, kan dit profiel ook informatie bevatten die wij vanuit uw eindtoestel kunnen importeren. In dat geval verwerken wij persoonsgegevens op basis van art. 6 lid 1 a) van de AVG. Dit geldt voor de hierboven onder ‘webshop’, ‘analyse van het gebruiksgedrag’ en ‘nieuwsbrief/pushmeldingen/sms-berichten’ beschreven gegevensverwerking alsook het doorgeven van gegevens aan onze reclamepartners om (reclame-)inhoud op diensten van derden te tonen. Wij gebruiken deze bevindingen niet alleen om het profiel te verbeteren, maar ook om de Lidl Plus-app en onze andere online aanbiedingen te optimaliseren, indien uw toestemming hierop van toepassing is. De wettelijke basis hiervoor is art. 6 lid 1 sub a van de AVG.